story사업부의 심장 '허호진 이사', 한국콘텐츠진흥원 BIZ+ Talk 사례발표

2018-04-27 10:24:47 / KONGDOO

[Kor/eng]


콩두컴퍼니는 전세계 게이머들의 가치를 높이고 e스포츠로 즐거운 세상을 만들고자 하는 이스포테인먼트 기업 입니다.

콩두컴퍼니를 만들어나가는 여러 팀들 중 단연 업계 최전선에서 매일매일 전투하는 콩두컴퍼니 사업팀.
그리고 이러한 사업팀을 이끌어나가고 있는 콩두컴퍼니의 허호진 이사.

지난 3월 28일 한국콘텐츠진흥원에서 주최하는 3월 BIZ+ Talk 강연에서 콩두컴퍼니의 여러 사례들을 정리하고 소개하는 자리를 갖게 되었습니다.
BIZ+ Talk 강연은 매월 한국콘텐츠진흥원에서 매달 정례 행사로 개최하는 네트워킹 프로그램인데요.

이러한 행사에서 콩두컴퍼니의 대표자로 허호진 이사 가 발표자로 참석하게 되었습니다.


이날 다른 발표자로는 기조 연설을 담당한 한국e스포츠연맹의 '임철웅' 前사무총장, CJ E&M 다이아TV '오진세' 팀장, 한국외국어대학교 '박성희' 교수 등, 이스포츠 업계에서 쟁쟁한 분들이  자리를 빛내주셨습니다. 이번 네트워킹 주제는 e스포츠의 종주국 한국! 글로벌 e스포테인먼트 해외 진출 전략이라는 주요 주제로 진행되었습니다.


허호진 이사는 콩두컴퍼니의 사례를 근거로 현재 이스포츠 산업을 진단하고 앞으로 나아가야 할 방향성에 대한 탐구를 주제로 발표를 진행하였습니다.
중후하게 깊이 있지만 때론 위트 있는 발표 형식으로 환기시키는. 말 그대로 청중들을 사로잡는 시간이었습니다.

발표내용은 간결했고 주제 중심적이었습니다.
콩두컴퍼니에서 진행하는 여러 콘텐츠 사업과, 구단 운영사업을 통해 우리가 어떠한 방식으로 일을 해왔고 기존 이스포츠에 대한 인식을 확장하여 콩두타운, 아카데미, 아레나 사업 등 1차원적인 비즈니스 인식을 벗어나 이스포츠 기업과 구단 그리고 가장 핵심 가치인 선수들을 중심적으로 운용하는 방향성을 제시하였습니다.



발표가 진행되는 동안 여러 이스포츠 관계자분들과 취업을 준비 중이신분들 또는 새로운 사업을 준비 중이신 모든 분들이 집중해서 경청하였고, 몇몇 분들은 이러한 발표를 다시 보기 위해 들고 있던 스마트폰으로 발표 ppt를 사진으로 남기거나 영상으로 촬영하기도 하였습니다.

모든 발표가 끝난 후 발표자들에 대한 QnA 시간이 준비되어 있었는데요. 발표 이후 콩두컴퍼니의 입장에서, 또는 이스포츠인으로써의 입장에서 질문과 답변이 오고 가는 귀중한 시간이었습니다. 

이중 콩두컴퍼니에서 제시한 아레나 사업과 아카데미 사업에 대한 방향성에 궁금증을 가진 질문들이 단연 화두였습니다.
허호진 이사는 이에 대한 답변으로 "아레나 사업은 유휴시간을 줄이고 주류게임이 아닌 비주류 게임에 대한 지원과 운영으로 충분한 사업성과 가치를 가질 수 있다. 또한 아카데미 사업은 콩두컴퍼니에서 지향하는 방향성과 가장 알맞고 단순히 게임을 가르치는 아카데미가 아닌, 이스포츠에 종사하는 여러 관계자들을 육성하는 것이 목표"라고 이전 발표내용을 근거로 답변하였습니다.


발표가 종료되고 발표를 들었던 여러 업계 관계자들과 이야기를 하고 명함을 교환하는 네트워킹 시간을 진행하였습니다.

발표에 대한 질문과 이스포츠에 대한 고민을 서슴없이 털어놓는 관계자들이 모여 의견을 활발히 교류하는 알찬 시간이었습니다.
어떤 사람은 취업과 창업을 준비하면서 느꼈던 고충과 방향성에 대해 고민하고

또 다른 분은 이스포츠 업계에 종사하며 발생하는 여러 이슈에 대해 고민하는 분들도 계셨습니다.

이러한 시간 속에서 허호진 이사님은 본인이 생각하는 방향을 말하고 때로는 같이 고민하는 등 활발한 네트워킹을 진행하였습니다.

어느 회사에서든 사업을 책임지는 사업부는 모든 일의 시작이자 끝입니다.

퍼즐은 조각들이 짜 맞춰지기를 기다리고 있고 모든 조각들이 알맞게 맞춰지는 순간 큰 그림으로 완성됩니다.
이는 콩두컴퍼니의 사업부를 나타내는 이야기이기도 합니다. 

여러 프로젝트들이 시행되고 프로젝트 담당자(PM)들이 열심히 땀 흘려 조각을 완성하면 이제 그것이 자연스레 맞춰져 하나의 그림이 되고 그러한 그림들이 모여 큰 줄기가 됩니다

허호진 이사는 이러한 콩두컴퍼니의 사업의 심장이 되어 오늘도 열심히 뛰고 있습니다. 

여러분의 심장도 뛰고 있나요?

Make Some e-sports!


[ ENG ]

The core of business department 'Director Heo, Ho Jin', Korea Creative Content Agency BIZ+Talk case presentation


Kongdoo Company is an E-Sportainment Company that raises the value of gamers all around the globe and has a goal to create an entertaining world through E-Sports.


Among various teams that create Kongdoo Company, Kongdoo Company business department is the team that battles everyday on the very front of the industry.

And Kongdoo Company's director Heo, Ho Jin is leading this business department.


On the past March 28th, we had an opportunity to organize and introduce various cases of Kongdoo Company on March BIZ+ Talk lecture hosted by Korea Creative Content Agency.

BIZ+ Talk lecture is a networking program that is hosted by KCCA every month regularly.


On this event, director Heo, Ho Jin was selected as the representative of Kongdoo Company to speak on the BIZ+ Talk.


Other speakers of this day, 'Lim, Chul Woong', ex-Secretary General of the Korea eSPORTS Federation who delivered the opening speech, CJ E&M DIA TV 'Oh, Jin Se' team leader, Hankuk University of Foreign Studies professor 'Park, Sung Hee' and etc. were the people who own great stance on the E-Sports industry that made the meeting shine even brighter. The networking was proceeded under a major theme of "E-Sports' origin nation Korea! The overseas expansion strategy of Global E-Sportainment".


Director Heo proceeded his speech on the topic regarding the investigation on the direction E-Sports business while diagnosing the industry based on the Kongdoo Company's cases.

It was literally a time that grabbed the listener's attentions by conducting his speech in a dignified, deep but occasionally witty manner.


The contents of his speech were concise and topic-oriented.

He introduced the various contents businesses conducted on Kongdoo Company, explained how he have proceeded his businesses, and proposed the directivity on expanding the original understanding of the E-Sports on Kongdoo Town, Academy, and Arena business and etc. to operate E-Sports industries and clubs based on the players who are the core-values to get outside of the unidimensional business awareness.


During the presentation, various E-Sports authorities, people preparing for employment, or people preparing for new business were focused on the lecture and some of them filmed a video or left a picture of the presented ppt with the smart-phone they were holding to watch the lecture again.


After all the presentation, a QnA session with the lecturers was organized. It was a precious time of sharing questions and replies from the perspective of Kongdoo Company and a E-Sports authority.


During the session, the most interesting questions were questions regarding the directivity of the Arena business and Academy business proposed by Kongdoo Company.

Director Heo replied to this question by saying, "Arena business can own sufficient business value based on lowering the idle time and supporting/managing non-popular games. Additionally, Academy business does not only refer to academy that simply teaches game but has an objective of raising various E-Sports authorities who works on the field which suits the directivity Kongdoo Company seeks for.", based on the presented content mentioned on the earlier lecture.


After the conclusion of the presentation, networking time took place when authorities of various fields had a chance to share conversations and exchange their business cards.


It was a meaningful time when all the authorities exchanged their opinions in an active manner while revealing their concerns on E-Sports without hesitations and exchange inquiries about the presentation.

Some of them were concerned about the difficulty and directivity they had while preparing for the employment and establishment of a new business

and other people were concerned about various issues that arose when working on the E-Sports field.


On this point of time, Director Heo spoke about the direction he thought of and shared the concerns together for an active networking.


On any enterprise, the business department that takes responsibility of the businesses is the beginning and the end of every issue.


Puzzles are waiting to be adjusted into their original position and when every piece is placed on their right position, it is completed into a big picture.

This is the story about the Kongdoo Company's business department as well.


A lot of projects are proceeded and when Project Managers(PM) work hard to complete the piece, those pieces are adjusted onto its right places as a picture and all those pictures gather up to be a stem.


Director Heo has become the heart of Kongdoo Company's business and is racing at his best yet again today.


Are your hearts racing as well?


Make Some e-sports!




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